OGŁOSZENIE
W związku z tym, że szkoła nasza zakwalifikowała się do projektu pn. „Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki” nr FELU.10.03-IZ.00-002/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do składania wniosków na dodatkowe zajęcia.
Zasady rekrutacji do projektu pn. „Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki” nr FELU.10.03-IZ.00-002/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.03 Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury)
- Rekrutacja uczniów odbywać się będzie od 13 do 16 lutego 2024 r.
- Wymagane dokumenty rekrutacyjne dla uczestników wszystkich form wsparcia to:
- formularz rekrutacyjny
- dla uczniów (zał. nr 1a),
- oświadczenie o spełnianiu kryteriów formalnych
- dla uczniów (zał. nr 2a),
- oświadczenie uczestnika projektu (zał. nr 3).
- Dokumenty, o których mowa muszą zostać podpisane przez rodzica/opiekuna prawnego uczestnika
- Dokumenty rekrutacyjne dostępne są: na stronie internetowej szkoły w gabinecie Dyrektora Szkoły i u wychowawcy klasy
- Składanie dokumentów prowadzone będzie w przez Koordynatora szkolnego.
- Sporządzone zostaną listy uczestników zajęć oraz listy rezerwowe. Listy będą zatwierdzane przez Komisje rekrutacyjną.
- Wszystkie osoby, które złożą dokumenty rekrutacyjne zostaną powiadomione o wynikach rekrutacji ustnie w szkole przez Koordynatora szkolnego.
- Osoby z list rezerwowych będą kwalifikowane do zajęć pozalekcyjnych w przypadku skreślenia z listy podstawowej uczestników projektu według kolejności umieszczenia na liście rezerwowej, jednak tylko wówczas jeśli dane wsparcie zostanie przerwane w takim momencie, gdy będzie możliwe osiągnięcie efektów przez kolejnego uczestnika. Decyzja o możliwościach osiągnięcia tych efektów będzie podejmowana przez Zespół projektowy po zapoznaniu się z opinią Koordynatora szkolnego, osoby/podmiotu prowadzącego zajęcia /danego pracodawcy.
- Skreślenie z listy uczestników zajęć następuje w przypadku:
a) opuszczenia przez zakwalifikowanego uczestnika powyżej 20% zajęć pozalekcyjnych,
b) przerwania przez zakwalifikowanego uczestnika udziału w projekcie,
c) w przypadku innych losowych wydarzeń.
- Komisja rekrutacyjna, po przeprowadzonej rekrutacji sporządzi Protokół z rekrutacji.
- W szkole odbędzie się spotkanie Dyrektora, Koordynatora szkolnego oraz uczniów zakwalifikowanych do projektu inicjujące udział uczestników w wybranych formach wsparcia.
Kryteria rekrutacji uczniów premiujące
- zajęcia wyrównawcze - pierwszeństwo dla U posiadających opinię nauczyciela stwierdzającą znaczące braki z danej dziedziny, U posiadający średnią poniżej 4,0 z danego przedmiotu ( język polski, matematyka)
- zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – U, którzy na koniec poprzedniego roku szkolnego uzyskali średnią ocen powyżej 4,0 ( koło z języka angielskiego, kółko matematyczno – geograficzne, zajęcia teatralne, zajęcia wokoalno –instrumentalne, kółko szachowe).
( Rekrutacja do kółka reportersko – fotograficzne i informatycznego odbędzie się we wrześniu 2024 r.)
- zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – pierwszeństwo dla U posiadających opinie o potrzebie wsparcia specjalnego, U posiadających orzeczenia/zaświadczenia o niepełnosprawności ( zajęcia emocjonalno –społeczne, zajęcia logopedyczne).
- wsparcie z zakresu doradztwa zawodowego - U zgodnie z przynależnością do III, VII i VIII klasy
- Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
Matematyka - 1 gr kl. VI – VIII – 1 godz. tygodniowo
Język polski - 2 gr. kl. IV –VIII – 1 godz. tygodniowo
-3 gr. kl. I-III – 1 godz. tygodniowo
- Koło z języka angielskiego
2 gr. kl. IV –VIII – 1 godz. tygodniowo
1 gr. kl. I –III 1h/ miesiąc
- Kółko matematyczno – geograficzne
1 gr. kl. V –VIII – 1 godz. tygodniowo
Zajęcia teatralne
2 gr. kl. IV –VII– 1 godz. tygodniowo
- Zajęcia wokoalno –instrumentalne
1 gr. kl. IV –VII – 1 godz. tygodniowo
1 gr. – 1 godz. tygodniowo
- Logopedia
- 2 gr. kl. I – IV – 1 godz. tygodniowo
- Zajęcia emocjonalno – społeczne
- 2 gr. kl. I –VIII– 1 godz. tygodniowo
Prawa i obowiązki uczestników projektu
- Udział w projekcie jest dla uczniów bezpłatny, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Projektodawca zapewnia uczestnikom na potrzeby realizacji zajęć pomoce dydaktyczne.
- Każdy uczestnik ma prawo:
- zapoznać się z programem oraz wymogami każdej wybranej przez uczestnika formy wsparcia,
- wyboru oferty zgodnej z indywidualnymi potrzebami rozwojowym i edukacyjnymi oraz możliwościami psychofizycznymi,
- korzystania z pomocy dydaktycznych wykorzystywanych do zajęć, w których uczestniczy w ramach Projektu,
- uzyskiwania informacji zwrotnej na temat swoich postępów w trakcie realizacji danej formy wsparcia.
- Uczestnik jest zobowiązany do:
- regularnego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia, na które został zakwalifikowany oraz ukończenia wybranych form wsparcia,
- udziału w weryfikacji umiejętności i wiedzy (kompetencji lub kwalifikacji) zdobytych podczas uczestniczenia w wybranych formach wsparcia (testu/sprawdzianu/egzaminu zaplanowanego dla danej formy wsparcia),
- udziału w badaniach ankietowych przeprowadzanych w ramach projektu, zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu,
- do składania dodatkowych oświadczeń w trakcie realizacji projektu, niezbędnych do uczestnictwa w projekcie,
- do bieżącego informowania o zmianach danych zawartych w dokumentacji rekrutacyjnej, w tym w szczególności w danych teleadresowych,
- do zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a przystąpienie do procesu rekrutacji jest równoznaczne z zaakceptowaniem i przestrzeganiem przedmiotowego Regulaminu.
- Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą.
Małgorzata Krzewska
Dyrektor Szkoły Podstawowej
im. Jana Pawła II w Brzostówce
Dokumenty do pobrania:
-formularz rekrutacyjny:
- oświadczenie:
-oświadczenie: