DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 7 lutego 2023 r.
REGULAMIN KONKURSU
BEZPIECZEŃSTWO W SIECI - CHRONIĘ SWOJE DANE I WIZERUNEK W SIECI
W związku z obchodzonym dnia 7 lutego 2023 roku Dnia Bezpiecznego Internetu w naszej szkole oraganizowany jest konkurs!
Zapraszamy do udziału uczniów klas IV-VIII. W razie pytań należy kontaktować się z nauczycielem informatyki.
- Organizatorem konkursu „Bezpieczeństwo w sieci - chronię swoje dane i wizerunek w sieci” jest Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Brzostówce.
- Promowanie wśród dzieci i młodzieży zasad bezpiecznego korzystania z Internetu.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi formami przekazu oraz technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.
- Motywowanie szkół do rozpoznawania i rozwijania zainteresowań informatycznych uczniów.
- Upowszechnianie idei poszanowania praw autorskich i ochrony danych osobowych w sieci.
- Netykieta - popularyzowanie zasad dotyczących zachowania w sieci.
Zasady konkursu
1. Czas trwania konkursu: od 9 stycznia 2023 do 3 lutego 2023 roku.
2. Konkurs jest przeznaczony dla uczniów kl. IV – VIII z podziałem na dwie kategorie. Uczestnik może dostarczyć na konkurs jedną pracę, która nigdzie nie była opublikowana i nie brała udziału w żadnym innym konkursie.
5. Przedmiotem konkursu jest wykonanie pracy w dowolnym edytorze grafiki (np. Paint, Gimp) lub prezentacja w programie Power Point/ Canva.
6. Praca konkursowa powinny być wykonana indywidualnie przez ucznia.
7. Prace konkursowe należy dostarczyć do pani Doroty Misztal: - w terminie do 3 lutego 2023 r. na nośniku pamięci lub na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 3 lutego 2023 r. do godz. 19.00 w postaci pliku graficznego lub pliku skompresowanego (prezentacja).
Konkurs organizowany jest w dwóch kategoriach:
Kategoria I - dla uczniów klas IV-VI
Uczestnicy konkursu mają 2 opcje wykonania do wyboru.
Temat zadania: „Bezpieczeństwo w sieci - chronię swoje dane i wizerunek w sieci”
Uczestnicy konkursu realizują prezentację multimedialną (min. 5 slajdów – max. 10 slajdów). Dopuszczalne programy to PowerPoint, Canva.
Temat zadania: „Bezpieczeństwo w sieci - chronię swoje dane i wizerunek w sieci”
Uczniowie klas wykonują plakat dowolną techniką cyfrową.
Kategoria II - dla uczniów klas VII-VIII
Uczestnicy konkursu mają 2 opcje wykonania do wyboru.
Temat zadania: „Bezpieczeństwo w sieci - chronię swoje dane i wizerunek w sieci”
Uczestnicy konkursu wykonują komiks przedstawiający tematyczną scenkę sytuacyjną, dowolną techniką cyfrową.
Temat zadania: „Bezpieczeństwo w sieci - chronię swoje dane i wizerunek w sieci”
Uczestnicy konkursu wykonują plakat, dowolną techniką cyfrową.
Prace konkursowe muszą być oryginalne i nie mogą zawierać elementów chronionych prawami autorskimi.
1. Prace zostaną ocenione przez jury w składzie powołanym przez organizatora.
2. Kryteria ceny:
- zgodność pracy z hasłem przewodnim konkursu,
- pomysłowość, oryginalność,
- jakość i staranność wykonania,
- ogólne wrażenie estetyczne.
3. Jury zastrzega sobie prawo do przyznania wyróżnień.