Ogłoszenie

OGŁOSZENIE

    W związku z tym, że szkoła nasza zakwalifikowała się do  projektu pn. „Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki”  nr FELU.10.03-IZ.00-002/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do składania wniosków na dodatkowe zajęcia.

Zasady rekrutacji do projektu pn. „Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki”  nr FELU.10.03-IZ.00-002/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.03 Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury)

  1. Rekrutacja uczniów odbywać się będzie od 13 do 16 lutego 2024 r.
  2. Wymagane dokumenty rekrutacyjne dla uczestników wszystkich form wsparcia to:
  • formularz rekrutacyjny
  • dla uczniów (zał. nr 1a),
  • oświadczenie o spełnianiu kryteriów formalnych
  • dla uczniów (zał. nr 2a),
  • oświadczenie uczestnika projektu (zał. nr 3).
  1. Dokumenty, o których mowa muszą zostać podpisane przez rodzica/opiekuna prawnego uczestnika
  2. Dokumenty rekrutacyjne dostępne są: na stronie internetowej szkoły w gabinecie Dyrektora Szkoły i u wychowawcy klasy
  3. Składanie dokumentów prowadzone będzie w przez Koordynatora szkolnego.
  4. Sporządzone zostaną listy uczestników zajęć oraz listy rezerwowe. Listy będą zatwierdzane przez Komisje rekrutacyjną.
  5. Wszystkie osoby, które złożą dokumenty rekrutacyjne zostaną powiadomione o wynikach rekrutacji ustnie w szkole przez Koordynatora szkolnego.
  6. Osoby z list rezerwowych będą kwalifikowane do zajęć pozalekcyjnych w przypadku skreślenia z listy podstawowej uczestników projektu według kolejności umieszczenia na liście rezerwowej, jednak tylko wówczas jeśli dane wsparcie zostanie przerwane w takim momencie, gdy będzie możliwe osiągnięcie efektów przez kolejnego uczestnika. Decyzja o możliwościach osiągnięcia tych efektów będzie podejmowana przez Zespół projektowy po zapoznaniu się z opinią Koordynatora szkolnego, osoby/podmiotu prowadzącego zajęcia /danego pracodawcy.
  7. Skreślenie z listy uczestników zajęć następuje w przypadku:

a) opuszczenia przez zakwalifikowanego uczestnika powyżej 20% zajęć pozalekcyjnych,

b) przerwania przez zakwalifikowanego uczestnika udziału w projekcie,

c) w przypadku innych losowych wydarzeń.

  1. Komisja rekrutacyjna, po przeprowadzonej rekrutacji sporządzi Protokół z rekrutacji.
  2. W szkole odbędzie się spotkanie Dyrektora, Koordynatora szkolnego oraz uczniów zakwalifikowanych do projektu inicjujące udział uczestników w wybranych formach wsparcia.

 

Kryteria rekrutacji uczniów premiujące

  • zajęcia wyrównawcze - pierwszeństwo dla U posiadających opinię nauczyciela stwierdzającą znaczące braki z danej dziedziny, U posiadający średnią poniżej 4,0 z danego przedmiotu ( język polski, matematyka)
  • zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – U, którzy na koniec poprzedniego roku szkolnego uzyskali średnią ocen powyżej 4,0 ( koło z języka angielskiego, kółko matematyczno – geograficzne, zajęcia teatralne, zajęcia wokoalno –instrumentalne, kółko szachowe).

( Rekrutacja do kółka reportersko – fotograficzne i informatycznego odbędzie się we wrześniu 2024 r.)

  • zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – pierwszeństwo dla U posiadających opinie o potrzebie wsparcia specjalnego, U posiadających orzeczenia/zaświadczenia o niepełnosprawności ( zajęcia emocjonalno –społeczne, zajęcia logopedyczne).
  • wsparcie z zakresu doradztwa zawodowego - U zgodnie z przynależnością do III, VII i VIII klasy
  • Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze

Matematyka  - 1 gr kl. VI – VIII – 1 godz. tygodniowo

Język polski - 2 gr. kl. IV –VIII – 1 godz. tygodniowo

                      -3 gr. kl. I-III   – 1 godz. tygodniowo

  • Koło z języka angielskiego

2 gr. kl. IV –VIII  – 1 godz. tygodniowo

1 gr. kl. I –III 1h/ miesiąc    

  • Kółko matematyczno – geograficzne

1 gr. kl. V –VIII        – 1 godz. tygodniowo

Zajęcia teatralne

2 gr. kl. IV –VII– 1 godz. tygodniowo       

  • Zajęcia wokoalno –instrumentalne

1 gr. kl. IV –VII  – 1 godz. tygodniowo

  • Kółko szachowe

1 gr.    – 1 godz. tygodniowo                      

  • Logopedia
  • 2 gr. kl. I – IV – 1 godz. tygodniowo
  • Zajęcia emocjonalno – społeczne
  • 2 gr. kl. I –VIII– 1 godz. tygodniowo

 

Prawa i obowiązki uczestników projektu

  1. Udział w projekcie jest dla uczniów bezpłatny, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
  2. Projektodawca zapewnia uczestnikom na potrzeby realizacji zajęć pomoce dydaktyczne.
  3. Każdy uczestnik ma prawo:
  • zapoznać się z programem oraz wymogami każdej wybranej przez uczestnika formy wsparcia,
  • wyboru oferty zgodnej z indywidualnymi potrzebami rozwojowym i edukacyjnymi oraz możliwościami psychofizycznymi,
  • korzystania z pomocy dydaktycznych wykorzystywanych do zajęć, w których uczestniczy w ramach Projektu,
  • uzyskiwania informacji zwrotnej na temat swoich postępów w trakcie realizacji danej formy wsparcia.
  1. Uczestnik jest zobowiązany do:
  • regularnego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia, na które został zakwalifikowany oraz ukończenia wybranych form wsparcia,
  • udziału w weryfikacji umiejętności i wiedzy (kompetencji lub kwalifikacji) zdobytych podczas uczestniczenia w wybranych formach wsparcia (testu/sprawdzianu/egzaminu zaplanowanego dla danej formy wsparcia),
  • udziału w badaniach ankietowych przeprowadzanych w ramach projektu, zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu,
  • do składania dodatkowych oświadczeń w trakcie realizacji projektu, niezbędnych do uczestnictwa w projekcie,
  • do bieżącego informowania o zmianach danych zawartych w dokumentacji rekrutacyjnej, w tym w szczególności w danych teleadresowych,
  • do zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a przystąpienie do procesu rekrutacji jest równoznaczne z zaakceptowaniem i przestrzeganiem przedmiotowego Regulaminu.
  1. Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą.

 

Małgorzata Krzewska

Dyrektor Szkoły Podstawowej

 im. Jana Pawła II w Brzostówce

 

Dokumenty do pobrania:

-formularz rekrutacyjny:

indeks

- oświadczenie:

indeks

-oświadczenie:

indeks